دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 6 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۳:۲۶:۵۹

کاهش سود حاصل از میدانهای نفت و گاز نروژ
ایران دریلینگ: شرکت دولتی پتورو نروژ از کاهش ٣٥ درصدی سود حاصل از میدانهای نفت و گاز دولت در سال ٢٠١٤ میلادی خبر داد.به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، شرکت پتورو نروژ اعلام کرد که افت قیمتهای انرژی سبب کاهش ٣٥ درصدی سود حاصل از میدانهای نفتی و گازی دولت این کشور در سال جاری شده است.این شرکت افزود که به منظور رقابت در بازارهای جهانی، کارایی صنعت نفت نروژ باید افزایش یابد.بنا بر اعلام پتورو، این شرکت در سه ماه سوم سال جاری ١٩,٤٥ میلیارد کرون (معادل ٢.٨٧ میلیارد دلار) به دولت این کشور منتقل کرده که در مقایسه با ٣٠.٠٥ میلیارد کرون سال قبل کاهش یافته است.بر اساس این گزارش، میانگین قیمت نفت خام برای مصرف کنندگان از ١١٢ دلار و ٣٦ سنت در هر بشکه در سه ماه سوم سال ٢٠١٣ میلادی به ١٠٢ دلار و ١٩ سنت در هر بشکه در سه ماه سوم سال جاری کاهش یافت.

بخشی از این کاهش قیمت با افزایش ارزش دلار نسبت به کرون نروژ جبران شد.پتورو پیش بینی کرد که با تداوم سقوط قیمتهای نفت، افت بیشتر قیمتهای گاز و پایین آمدن حجم گاز، درآمد این کشور در سه ماه چهارم سال جاری کاهش می یابد. بهای نفت خام برنت دریای شمال در سه ماه سوم سال جاری از ١١٢ دلار به ٩٥ دلار در هر بشکه کاهش یافته است و افت قیمتها همچنان ادامه می یابد. بهای نفت خام برنت هم اکنون به ٨٥ دلار در هر بشکه رسیده که پایینترین سطح در چهار سال اخیر است.گرث کی مون، مدیرعامل شرکت پتورو، گفت: نمی توانیم تأثیری روی قیمتهای نفت بگذاریم. آنچه می توانیم انجام دهیم، تقویت سودآوری پروژه ها و دیگر فعالیتهایمان است.این شرکت در نظر دارد عملیات حفاری چاه را به دو برابر افزایش و هزینه های خود را ٥٠ درصد کاهش دهد. چاههای تولیدی در حدود نیمی از هزینه های توسعه را به خود اختصاص می دهد.

با وجود افزایش بیش از حد هزینه های صنعت نفت نروژ در سالهای اخیر، مجموع تولید نفت و گاز این کشور در سال ٢٠١٣ میلادی با ١٩ درصد کاهش نسبت به اوج تولید در دهه گذشته به ٣,٧ میلیون بشکه در روز رسید. به گفته اداره نفت نروژ، این کشور در سال ٢٠١٢ ششمین صادرکننده بزرگ گاز و دهمین صادرکننده بزرگ نفت جهان به شمار می رفت.پتورو اعلام کرد که میدانهای تحت کنترل دولت این کشور در سه ماه سوم سال جاری روزانه ٨٤٩ هزار بشکه معادل نفت تولید کرده اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ١١ درصد کاهش داشته است.بنا بر این گزارش، حدود ٩,٣ میلیارد کرون در سه ماه سوم سال جاری سرمایه گذاری صورت گرفته است.


  کد خبر : 316
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :